LKT gépek

1.jpg

A forgalmazott új, illetve a használt gépekkel (https://matyasfa.hu/szoveg/hasznalt-gepek) kapcsolatban érdeklődjön Kristofics Károlynál a 70/520-6301 telefonszámon, vagy e-mailben: kristoficskaroly@matyasfa.hu.

LKT gumikerekes vonszolók

2.png

Az LKT 1971-es indulása óta a márka óriási fejlődésen ment keresztül. Az új modellek a környezetvédelemi előírások és a kezelői komfort terén is megfelelnek a legmagasabb elvárásoknak. A gyár azonban még a 2020-as év új LKT vonszolóinak fejlesztése során sem tévesztette szem elől a fő célt: továbbra is sallangmentes, minden felesleges luxust és csillogást nélkülöző, igazi igavonó berendezéseket terveznek és gyártanak. Az új, 8-tonnás, 124 lóerős LKT 60, és a 10,5 tonnás, 144 lóerős LKT 130 méltó utódai lesznek a közkedvelt és közismert 80-81-es illetve a 120-as sikerszériáknak. Az óriások ligájában a 199 illetve 260 lóerős LKT150 és LKT210 játszanak. Ahol tehát vonszolásos technológiával történik a közelítés, ott a helye az új LKT-knak is.

LKT60

3.png

Paramétereivel (2,5 m-es tengelytáv és 93 kW / 125 LE), az LKT 60 ideális a hazai állományok kezelésére.

Geometriai méretei és tömegadatai miatt az LKT 60 leginkább az előd-modell LKT 81 T-re hajaz, de a tervezés és gyártás során felvonultatott technikáknak köszönhetően már egy modern, korunk minden kihívásának és előírásának eleget tevő géppel van dolgunk.

Teljesítmény-kategóriájában az LKT 60 egyedülállóan kedvező önsúllyal, s ezzel együtt alacsony talajnyomással rendelkezik, ami fokozott talajvédelmet biztosít. Ez óriási előny az erre érzékeny felhasználói környezetben, pl. nemzeti parkokban és kényes, könnyen erodálódó talajszerkezet esetén.

Az akár oktatási célokat is kiválóan szolgáló modell tulajdonságai messze túlmutatnak egy hagyományos, többcélú traktor képességein.

A vonszolást és a közelítést 2x 8 tonnás, független vezérlésű csörlő támogatja.

Az alapgéphez speciális, akár 6 méteres kinyúlású masszív szkidder-daru rendelhető. A daru segítségével könnyedén megoldható az „emelve vonszolás” is. Igény esetén szorítózsámoly (clambunk) is felszerelhető a gépre, ezzel is fokozva az LKT 60 univerzális felhasználhatóságát.

A daru és a szorítózsámoly együttes alkalmazásával rendkívüli időmegtakarítás, s ez által hatékonyság-növekedés érhető el.

A daru alkalmazásával a hosszú rönkök kezelése során lényegesen javul a manőverezési képesség, és jelentős mértékben javítható a kiközelített rönkök szennyezés-mentessége, tisztasága is.

A modern biztonsági kabin kiváló kezelői komfort mellett ideális kilátást biztosít a pilóta számára, ezzel is támogatva a hatékony és biztonságos munkavégzést.

A megnövelt szervizintervallummal rendelkező két törzscsukló-működtető munkahenger rendkívüli stabilitást és erőt kölcsönöz a vonszoló számára.

Az igény esetén a géphez rendelhető rádiótávvezérlés segítségével akár a gép összes funkciója, többek között a haladás és a kormányzás is irányítható. Ez részben leegyszerűsíti, de adott estben sokkal biztonságosabbá is teszi a műveleteket.

Motor

Típus

4 hengeres, 4 ütemű turbó-feltöltős

Emissziós besorolás

EU 97/68/EC

Teljesítmény

93 kW (127 LE)

Üzemi fordulatszám

2 200 rpm

Irányítás

Típus

Teljesen hidraulikus vezérlésű, 2-munkahengeres törzskormányzás függőleges csappal

Kormányzás

Kormánykerékkel, vészműködtető kormányzás lehetőségével

Váltó

Típus

hidrosztatikus

Gyártó

SPICER

Előremenet

fokozatmentes

Hátramenet

fokozatmentes

Haladó üzem

2-sebesség (országúti/üzemi)

Maximális sebesség

40 km/h

Tengelyek

Gyártó

SPICER

Differenciálmű

Elektro-hidraulikus „multi-disc“ differenciálmű

Üzemi fékek

SAFIM fékmunkahengeres hidraulikus fékek

Rögzítő fék

Elektro-hidraulikus fékek (mindkét tengelyen)

Első tengely

Fix

Hátsó tengely

Fix

 

Gumik

Méret

540/65-28 16 PR

Kabin

Biztonság

oldalra billenthető biztonsági kabin

Szélvédők

biztonsági üvegek

Ülés

ergonomikus, forgatható

Csörlő

Típus

dupla dob-csörlő

Hajtás

hidro-motoros

Vezérlés

elektro-hidraulikus

Névleges vonóerő

2x 80 kN

Csörlő csévélési sebessége

maximum 1 m/sec

Drótkötél átmérője / hossza

13 mm/70 m

 

Elektronikus rendszer

Feszültségszint

12V

Generátor

14V/90 A

Akkumulátor

12V 90Ah 1 db

Önindító

3 kW/12 V

Tartály-kapacitás

Üzemanyagtartály

90 l

Opcionális felszerelések

Hidraulikus daru

Hátsó pajzs gömbcsuklós görgőkkel

Hátsó pajzs szorítózsámollyal

Rádió-távvezérlés:

Start-Stop-Pajzs-Csörlő, vagy

Start-Stop-Pajzs-Csörlő-Menetelés-Kormányzás

Gumik:

16,9 – 30 14 PR

18,4 – 30 14 PR

Hidraulikus olló a tolólaphoz

LED lámpák a kabinon

Légkondicionáló berendezés

Biztonsági rács a szélvédőkön

Biológiailag lebomló olaj-feltöltés

Hátsó 3-pont felfüggesztés

Hátsó PTO (TLT)

Pótkocsi csatlakozó

Hidraulikus csatlakozók pótkocsi vontatásához (fékek, kormányzás)

Lánc (hólánc)

lkt-60-orezane-low.pdf

LKT130ITL

4.png

Az új LKT 130 ITL erdészeti vonszoló megőrizte az előd LKT 81 ITL legfőbb vonásait, geometriai méreteit, a jól bevált törzscsuklós vázszerkezetét és hidrodinamikus váltóját.

A vonszolót két erősített törzscsukló-munkahenger kormányozza. A függőleges csap mentén a váz akár 43°-ban betörhető.

Ezzel a rendkívül fordulékony vázzal, a 108 kW-os (144LE) motorral, a hidrodinamikus váltóval, a terhelés alatt váltás lehetőségével, a mechanikus egyfokozatú sebességváltóval és a hidrodinamikus váltó blokkolásának lehetőségével, kiváló manőverezést és irányíthatóságot tesz lehetővé még nagyon kemény terepen is.

Az LKT 130 ITL a tő mellőli, gyűjtő-drótköteles csörlőzéses vonszolás gépe. A csörlőzést két, egyenként 80 kN (8 tonnás) optimális méretezésű dobcsörlő biztosítja. Igény esetén a gép 100kN-os (10 tonnás) csörlő-párral is szerelhető.

A hosszú rönkök az LKT-s kiközelítés után félpótkocsival szállíthatók tovább.

Az ollóval szerelhető tolólap ideális rönkök máglyázásához, de akár kisebb földmunkák is elvégezhetők a segítségével.

A modern biztonsági kabin kiváló kezelői komfort mellett ideális kilátást biztosít a pilóta számára, ezzel is támogatva a hatékony és biztonságos munkavégzést.

A megnövelt szervizintervallummal rendelkező két törzscsukló-működtető munkahenger rendkívüli stabilitást és erőt kölcsönöz a vonszoló számára.

A hidrodinamikus váltó pontos és komfortos váltás lehetőségét kínálja még terhelés alatt is (nincs szükség kuplungolásra és újraindításra.)

Az igény esetén a géphez rendelhető rádiótávvezérlés segítségével akár a gép összes funkciója, többek között a haladás és a kormányzás is irányítható. Ez részben leegyszerűsíti, de adott estben sokkal biztonságosabbá is teszi a műveleteket.

Motor

Gyártó és modell

JCB 448 TA4

Típus

4 cylinder, 4 ütemű turbófeltöltős

Emissziós besorolás

EU 97/68/EC, Stage IV

Teljesítmény

108 kW (144 LE)

Üzemi fordulatszám

2 200 rpm

Irányítás

Típus

Teljesen hidraulikus vezérlésű, 2-munkahengeres törzskormányzás függőleges csappal

Kormányzás

Kormánykerékkel, vészműködtető kormányzás lehetőségével

Váltó

Típus

hidrodinamikus

Gyártó

JCB

Előremeneti fokozatok száma

6

Hátrameneti fokozatok száma

4

Maximális sebesség

35 km/h

Tengelyek

Differenciálmű

Elektro-hidraulikus „multi-disc“ differenciálmű

Üzemi fékek

SAFIM fékmunkahengeres hidraulikus fékek

Rögzítő fék

Elektro-hidraulikus fékek az első tengelyen

Első tengely

Fix

Hátsó tengely

Fix

 

Gumik

Méret

18,4 – 30 14 PR

Kabin

Biztonság

oldalra billenthető biztonsági kabin

Szélvédők

biztonsági üvegek

Ülés

ergonomikus, forgatható

Csörlő

Típus

dupla dob-csörlő

Hajtás

hidro-motoros

Vezérlés

elektro-hidraulikus

Névleges vonóerő

2x 80 kN

Csörlő csévélési sebessége

maximum 1 m/sec

Drótkötél átmérője / hossza

13 mm/70 m

 

Elektronikus rendszer

Feszültségszint

24 V

Generátor

28 V/70 A

Akkumulátor

12 V/50 Ah 2 db

Önindító

4 kW/24 V

Tartály-kapacitás

Üzemanyagtartály

120 l

Opciók

Hidraulikus daru Epsilon – Palfinger

Hátsó pajzs szorítózsámollyal

Gumik:

540/70-30,

600/60-28,

23,1 – 26

28 – 26

Rádió-távvezérlés:

Start-Stop-Pajzs-Csörlő

Start-Stop-Pajzs-Csörlő-Haladás-Kormányzás

Csörlő: 2×120 kN, 2-sebességű csévélés

Hidraulikus olló a tolólaphoz

Légkondicionáló berendezés

Körkörös szélvédő védelem

Biológiailag lebomló olaj-feltöltés

Hátsó 3-pont felfüggesztés

Hátsó PTO (TLT)

Pótkocsi-csatlakozó

Hidraulikus csatlakozók pótkocsi vontatásához (fékek, kormányzás)

Lánc (hólánc)

lkt-130-orezane-darus-low.pdf

LKT150

5.png

Az új LKT 150 erdészeti vonszoló alapjait az előd LKT 81 adta, megtartva legfőbb vonásait, geometriai méreteit, a jól bevált törzscsuklós vázszerkezetét. Azonban a lényegesen erősebb, 149 kW-os (199 lóerős) motor extra vonóerőt kölcsönöz az LKT 150-esnek. A bivalyerős motor ellenére mind a rendkívül csendes kabint, mind pedig az eszköz alacsony saját tömegének előnyeit élvezheti a felhasználó.

LKT 150 vonszolót két erősített törzscsukló-munkahenger kormányozza.

Az LKT 150 hidrosztatikus hajtással, kétsebességes manuális váltóval rendelkezik.

A csörlőzést két, egyenként 80 kN (8 tonnás) optimális méretezésű dobcsörlő biztosítja. Igény esetén a gép 100kN-os (10 tonnás) csörlő-párral is szerelhető.

Amennyiben a berendezés hidraulikus daruval is fel van szerelve, a rönkök még rugalmasabban, hatékonyabban vonszolhatók. További hasznos opció a szorítózsámoly („clambunk“) is.

A megnövelt terhelhetőségű és a defektek ellen speciális erősítéssel védett gumiabroncsoknak, a hidraulikus kormányzásnak, az automatikus haladás funkciónak, a hideg-indításhoz szükséges befecskendezésnek, valamint más modern konstrukciós elemeknek köszönhetően a gép a legzordabb körülmények között is gond nélkül alkalmazható. A megerősített, függőleges központi derék-csapágy mentén az első és hátsó váz rész mindkét irányban 15°-kal betörhető.

A modern biztonsági kabin kiváló kezelői komfort mellett ideális kilátást biztosít a pilóta számára, ezzel is támogatva a hatékony és biztonságos munkavégzést.

A speciális teljesítmény-vezérelt és terhelés-szabályzós hajtás (a sebesség és a vonóerő automatikus szabályozása révén) rendkívül finom működést biztosít.

Hidraulikus daruval szerelve jelentősen kibővül a gép hatóköre, fokozódik a fordulékonyság, a hatékonyság és termelékenység, s ezzel tovább növekszik a gép gazdaságossága.

Az olyan automatikus képességek, mint például a kúszó üzemmód, amúgy lehetetlen körülmények között is biztosítják a gép használhatóságát.

Pótkocsi csatlakoztatásával az LKT forwarderként is remekül alkalmazható.

Motor

Gyártó és modell

Cummins QSB 4.5

Típus

4-hengeres, 4 ütemű turbófeltöltős

Emissziós besorolás

EU 97/68/EC, Stage V

Teljesítmény

149 kW (199 LE)

Üzemi fordulatszám

2 200 rpm

Irányítás

Típus

Teljesen hidraulikus vezérlésű, 2-munkahengeres törzskormányzás függőleges csappal

Kormányzás

Kormánykerékkel, vészműködtető kormányzás lehetőségével

Váltó

Típus

hidrosztatikus, automatikus vezetés, tengelyirányú hidromotor

Váltómű:

2-fokozatú, mechanikus

Előremenet

fokozatmentes

Hátramenet

fokozatmentes

Hajtás-módok

2-féle (üzemi/haladó)

Maximális sebesség

35 km/h

Tengelyek

Differenciálmű

Elektro-hidraulikus „multi-disc“ differenciálmű

Üzemi fékek

SAFIM fékmunkahengeres hidraulikus fékek

Rögzítő fék

Elektro-hidraulikus fékek az első tengelyen

Első tengely

Fix

Hátsó tengely

Fix

 

Gumik

Méret

540/70 – 30 16 PR

Kabin

Biztonság

oldalra billenthető biztonsági kabin

Szélvédők

biztonsági üvegek

Ülés

ergonomikus, forgatható

Csörlő

Típus

dupla dob-csörlő

Hajtás

hidro-motoros

Vezérlés

elektro-hidraulikus

Névleges vonóerő

2 x 100 kN

Csörlő csévélési sebessége

1.2 m/sec. max

Drótkötél átmérője / hossza

2 x 13 mm/120 m

 

Elektronikus rendszer

Feszültségszint

24 V

Generátor

28 V/70 A

Akkumulátor

12 V/50 Ah 2 db

Önindító

4 kW/24 V

Tartály-kapacitás

Üzemanyagtartály

120 l

Opciók

Hidraulikus daru Epsilon – Palfinger

Hátsó pajzs szorítózsámollyal

Gumik:

540/70-30,

600/60-28,

23,1 – 26

28 – 26

Rádió-távvezérlés:

Start-Stop-Pajzs-Csörlő

Start-Stop-Pajzs-Csörlő-Haladás-Kormányzás

Csörlő: 2×120 kN, 2-sebességű csévélés

Hidraulikus olló a tolólaphoz

Légkondicionáló berendezés

Hátsó szélvédő védelem

Biológiailag lebomló olaj-feltöltés

Hátsó 3-pont felfüggesztés

Hátsó PTO (TLT)

Pótkocsi-csatlakozó

Hidraulikus csatlakozók pótkocsi vontatásához (fékek, kormányzás)

Lánc (hólánc)

lkt-150-s-hr-m90r80-1-1-orezane-low.pdf

LKT210

6.png

Az LKT 210 ideális megoldás a gyakran változó, vegyes (rövid- és hosszúrönkös) kiközelítési körülmények esetén.

A gép daruval, szorítózsámollyal (clambunk) és dupla dob-csörlővel rendelkezik. Ez a legerősebb LKT vonszoló, hidrosztatikus hajtással, automatikus nyomatékszabályozóval, két-fokozatú mechanikus váltóval.

Rövid rönkök szállítása esetén a szorítózsámoly körmeit a rönkök alá, a rakfelületre lehet helyezni. Ezzel szemben hosszú-rönkök kezelése során a két hátsó rakoncapár leszerelhető, és ekkor a szorítózsámoly körmei lépnek funkcióba. A jobb kilátás érdekében ilyenkor a homlokrácsot lehet lehajtani.

A két darab, egyenként 100 kN-os (10 tonnás) csörlő 120 méteres, 13 mm-es drótkötéllel rendelkezik; ideális paraméterek a skidder-üzemhez. A dönthető és leszerelhető szorítózsámoly segítségével a gép standard forwarderré alakítható. A vezérlés a normál funkciókon túl gombnyomással biztosítja a törzscsukló kimerevítését.

Az LKT 210-es vázának minden kiemelkedéstől mentes acél teknő-szerkezete elöl és hátul is rendkívül robusztus, így kellő védelmet nyújt a motor, a váltó illetve a hidraulikus és elektronikus elemek számára is.

Motor

Gyártó és modell

Cummins QSB 6.7

Típus

6-hengeres, 4 ütemű turbófeltöltős

Emissziós besorolás

EU 97/68/EC, Stage V

Teljesítmény

194 kW (260 LE)

Üzemi fordulatszám

2 500 rpm

Irányítás

Típus

Teljesen hidraulikus vezérlésű, 2-munkahengeres törzskormányzás függőleges csappal

Kormányzás

Kormánykerékkel, vészműködtető kormányzás lehetőségével

Váltó

Típus

hidrosztatikus, automatikus vezetés, tengelyirányú hidromotor

Váltómű:

2-fokozatú, mechanikus

Előremenet

fokozatmentes

Hátramenet

fokozatmentes

Hajtás-módok

2-féle (üzemi/haladó)

Maximális sebesség

38 km/h

Tengelyek

Differenciálmű

Elektro-hidraulikus „multi-disc“ differenciálmű

Üzemi fékek

SAFIM fékmunkahengeres hidraulikus fékek

Rögzítő fék

Elektro-hidraulikus fékek az első tengelyen

Első tengely

Fix

Hátsó tengely

Bogi-tengelyes

 

Gumik

Méret

elöl 600/55-34

hátul 600/55-26.5

Kabin

Biztonság

oldalra billenthető biztonsági kabin

Szélvédők

biztonsági üvegek

Ülés

ergonomikus, forgatható

Csörlő

Típus

dupla dob-csörlő

Hajtás

hidro-motoros

Vezérlés

elektro-hidraulikus

Névleges vonóerő

2 x 100 kN

Csörlő csévélési sebessége

1.2 m/sec. max

Drótkötél átmérője / hossza

2 x 13 mm/120 m

 

Elektronikus rendszer

Feszültségszint

24 V

Generátor

28 V/70 A

Akkumulátor

12 V/125 Ah 2 db

Önindító

4,8 kW/24 V

Tartály-kapacitás

Üzemanyagtartály

200 l

Opciók

Hidraulikus daru Epsilon – Palfinger

Gumik:

elöl 700/55-34

hátul 710/45-26.5

Rádió-távvezérlés:

Start-Stop-Pajzs-Csörlő

Start-Stop-Pajzs-Csörlő-Haladás-Kormányzás

Szorítózsámoly (clambunk) a hátsó vázrészen

Csörlő: 2×120 kN, 2-sebességű csévélés

Lehajtható rakoncák szorítózsámollyal (clambunk)

Hidraulikusan lehajtható homlokrács

Biológiailag lebomló olaj-feltöltés

Hátsó PTO (TLT)

Lánc (hólánc)

lkt-210-vykres-compressed-orezane.pdf

LKT: életünk az erdő