LKT gépek
A forgalmazott új, illetve a használt gépekkel (https://matyasfa.hu/szoveg/hasznalt-gepek) kapcsolatban érdeklődjön Kristofics Károlynál a 70/520-6301 telefonszámon, vagy e-mailben: kristoficskaroly@matyasfa.hu.
LKT gumikerekes vonszolók
Az LKT 1971-es indulása óta a márka óriási fejlődésen ment keresztül. Az új modellek a környezetvédelemi előírások és a kezelői komfort terén is megfelelnek a legmagasabb elvárásoknak. A gyár azonban még a 2020-as év új LKT vonszolóinak fejlesztése során sem tévesztette szem elől a fő célt: továbbra is sallangmentes, minden felesleges luxust és csillogást nélkülöző, igazi igavonó berendezéseket terveznek és gyártanak. Az új, 8-tonnás, 124 lóerős LKT 60, és a 10,5 tonnás, 144 lóerős LKT 130 méltó utódai lesznek a közkedvelt és közismert 80-81-es illetve a 120-as sikerszériáknak. Az óriások ligájában a 199 illetve 260 lóerős LKT150 és LKT210 játszanak. Ahol tehát vonszolásos technológiával történik a közelítés, ott a helye az új LKT-knak is.
LKT60
Paramétereivel (2,5 m-es tengelytáv és 93 kW / 125 LE), az LKT 60 ideális a hazai állományok kezelésére.
Geometriai méretei és tömegadatai miatt az LKT 60 leginkább az előd-modell LKT 81 T-re hajaz, de a tervezés és gyártás során felvonultatott technikáknak köszönhetően már egy modern, korunk minden kihívásának és előírásának eleget tevő géppel van dolgunk.
Teljesítmény-kategóriájában az LKT 60 egyedülállóan kedvező önsúllyal, s ezzel együtt alacsony talajnyomással rendelkezik, ami fokozott talajvédelmet biztosít. Ez óriási előny az erre érzékeny felhasználói környezetben, pl. nemzeti parkokban és kényes, könnyen erodálódó talajszerkezet esetén.
Az akár oktatási célokat is kiválóan szolgáló modell tulajdonságai messze túlmutatnak egy hagyományos, többcélú traktor képességein.
A vonszolást és a közelítést 2x 8 tonnás, független vezérlésű csörlő támogatja.
Az alapgéphez speciális, akár 6 méteres kinyúlású masszív szkidder-daru rendelhető. A daru segítségével könnyedén megoldható az „emelve vonszolás” is. Igény esetén szorítózsámoly (clambunk) is felszerelhető a gépre, ezzel is fokozva az LKT 60 univerzális felhasználhatóságát.
A daru és a szorítózsámoly együttes alkalmazásával rendkívüli időmegtakarítás, s ez által hatékonyság-növekedés érhető el.
A daru alkalmazásával a hosszú rönkök kezelése során lényegesen javul a manőverezési képesség, és jelentős mértékben javítható a kiközelített rönkök szennyezés-mentessége, tisztasága is.
A modern biztonsági kabin kiváló kezelői komfort mellett ideális kilátást biztosít a pilóta számára, ezzel is támogatva a hatékony és biztonságos munkavégzést.
A megnövelt szervizintervallummal rendelkező két törzscsukló-működtető munkahenger rendkívüli stabilitást és erőt kölcsönöz a vonszoló számára.
Az igény esetén a géphez rendelhető rádiótávvezérlés segítségével akár a gép összes funkciója, többek között a haladás és a kormányzás is irányítható. Ez részben leegyszerűsíti, de adott estben sokkal biztonságosabbá is teszi a műveleteket.
Motor |
|
Típus |
4 hengeres, 4 ütemű turbó-feltöltős |
Emissziós besorolás |
EU 97/68/EC |
Teljesítmény |
93 kW (127 LE) |
Üzemi fordulatszám |
2 200 rpm |
Irányítás |
|
Típus |
Teljesen hidraulikus vezérlésű, 2-munkahengeres törzskormányzás függőleges csappal |
Kormányzás |
Kormánykerékkel, vészműködtető kormányzás lehetőségével |
Váltó |
|
Típus |
hidrosztatikus |
Gyártó |
SPICER |
Előremenet |
fokozatmentes |
Hátramenet |
fokozatmentes |
Haladó üzem |
2-sebesség (országúti/üzemi) |
Maximális sebesség |
40 km/h |
Tengelyek |
|
Gyártó |
SPICER |
Differenciálmű |
Elektro-hidraulikus „multi-disc“ differenciálmű |
Üzemi fékek |
SAFIM fékmunkahengeres hidraulikus fékek |
Rögzítő fék |
Elektro-hidraulikus fékek (mindkét tengelyen) |
Első tengely |
Fix |
Hátsó tengely |
Fix |
Gumik |
|
Méret |
540/65-28 16 PR |
Kabin |
|
Biztonság |
oldalra billenthető biztonsági kabin |
Szélvédők |
biztonsági üvegek |
Ülés |
ergonomikus, forgatható |
Csörlő |
|
Típus |
dupla dob-csörlő |
Hajtás |
hidro-motoros |
Vezérlés |
elektro-hidraulikus |
Névleges vonóerő |
2x 80 kN |
Csörlő csévélési sebessége |
maximum 1 m/sec |
Drótkötél átmérője / hossza |
13 mm/70 m |
Elektronikus rendszer |
|
Feszültségszint |
12V |
Generátor |
14V/90 A |
Akkumulátor |
12V 90Ah 1 db |
Önindító |
3 kW/12 V |
Tartály-kapacitás |
|
Üzemanyagtartály |
90 l |
Opcionális felszerelések |
|
Hidraulikus daru |
|
Hátsó pajzs gömbcsuklós görgőkkel |
|
Hátsó pajzs szorítózsámollyal |
|
Rádió-távvezérlés: Start-Stop-Pajzs-Csörlő, vagy Start-Stop-Pajzs-Csörlő-Menetelés-Kormányzás |
|
Gumik: 16,9 – 30 14 PR 18,4 – 30 14 PR |
|
Hidraulikus olló a tolólaphoz |
|
LED lámpák a kabinon |
|
Légkondicionáló berendezés |
|
Biztonsági rács a szélvédőkön |
|
Biológiailag lebomló olaj-feltöltés |
|
Hátsó 3-pont felfüggesztés |
|
Hátsó PTO (TLT) |
|
Pótkocsi csatlakozó |
|
Hidraulikus csatlakozók pótkocsi vontatásához (fékek, kormányzás) |
|
Lánc (hólánc) |
LKT130ITL
Az új LKT 130 ITL erdészeti vonszoló megőrizte az előd LKT 81 ITL legfőbb vonásait, geometriai méreteit, a jól bevált törzscsuklós vázszerkezetét és hidrodinamikus váltóját.
A vonszolót két erősített törzscsukló-munkahenger kormányozza. A függőleges csap mentén a váz akár 43°-ban betörhető.
Ezzel a rendkívül fordulékony vázzal, a 108 kW-os (144LE) motorral, a hidrodinamikus váltóval, a terhelés alatt váltás lehetőségével, a mechanikus egyfokozatú sebességváltóval és a hidrodinamikus váltó blokkolásának lehetőségével, kiváló manőverezést és irányíthatóságot tesz lehetővé még nagyon kemény terepen is.
Az LKT 130 ITL a tő mellőli, gyűjtő-drótköteles csörlőzéses vonszolás gépe. A csörlőzést két, egyenként 80 kN (8 tonnás) optimális méretezésű dobcsörlő biztosítja. Igény esetén a gép 100kN-os (10 tonnás) csörlő-párral is szerelhető.
A hosszú rönkök az LKT-s kiközelítés után félpótkocsival szállíthatók tovább.
Az ollóval szerelhető tolólap ideális rönkök máglyázásához, de akár kisebb földmunkák is elvégezhetők a segítségével.
A modern biztonsági kabin kiváló kezelői komfort mellett ideális kilátást biztosít a pilóta számára, ezzel is támogatva a hatékony és biztonságos munkavégzést.
A megnövelt szervizintervallummal rendelkező két törzscsukló-működtető munkahenger rendkívüli stabilitást és erőt kölcsönöz a vonszoló számára.
A hidrodinamikus váltó pontos és komfortos váltás lehetőségét kínálja még terhelés alatt is (nincs szükség kuplungolásra és újraindításra.)
Az igény esetén a géphez rendelhető rádiótávvezérlés segítségével akár a gép összes funkciója, többek között a haladás és a kormányzás is irányítható. Ez részben leegyszerűsíti, de adott estben sokkal biztonságosabbá is teszi a műveleteket.
Motor |
|
Gyártó és modell |
JCB 448 TA4 |
Típus |
4 cylinder, 4 ütemű turbófeltöltős |
Emissziós besorolás |
EU 97/68/EC, Stage IV |
Teljesítmény |
108 kW (144 LE) |
Üzemi fordulatszám |
2 200 rpm |
Irányítás |
|
Típus |
Teljesen hidraulikus vezérlésű, 2-munkahengeres törzskormányzás függőleges csappal |
Kormányzás |
Kormánykerékkel, vészműködtető kormányzás lehetőségével |
Váltó |
|
Típus |
hidrodinamikus |
Gyártó |
JCB |
Előremeneti fokozatok száma |
6 |
Hátrameneti fokozatok száma |
4 |
Maximális sebesség |
35 km/h |
Tengelyek |
|
Differenciálmű |
Elektro-hidraulikus „multi-disc“ differenciálmű |
Üzemi fékek |
SAFIM fékmunkahengeres hidraulikus fékek |
Rögzítő fék |
Elektro-hidraulikus fékek az első tengelyen |
Első tengely |
Fix |
Hátsó tengely |
Fix |
Gumik |
|
Méret |
18,4 – 30 14 PR |
Kabin |
|
Biztonság |
oldalra billenthető biztonsági kabin |
Szélvédők |
biztonsági üvegek |
Ülés |
ergonomikus, forgatható |
Csörlő |
|
Típus |
dupla dob-csörlő |
Hajtás |
hidro-motoros |
Vezérlés |
elektro-hidraulikus |
Névleges vonóerő |
2x 80 kN |
Csörlő csévélési sebessége |
maximum 1 m/sec |
Drótkötél átmérője / hossza |
13 mm/70 m |
Elektronikus rendszer |
|
Feszültségszint |
24 V |
Generátor |
28 V/70 A |
Akkumulátor |
12 V/50 Ah 2 db |
Önindító |
4 kW/24 V |
Tartály-kapacitás |
|
Üzemanyagtartály |
120 l |
Opciók |
|
Hidraulikus daru Epsilon – Palfinger |
|
Hátsó pajzs szorítózsámollyal |
|
Gumik: 540/70-30, 600/60-28, 23,1 – 26 28 – 26 |
|
Rádió-távvezérlés: Start-Stop-Pajzs-Csörlő Start-Stop-Pajzs-Csörlő-Haladás-Kormányzás |
|
Csörlő: 2×120 kN, 2-sebességű csévélés |
|
Hidraulikus olló a tolólaphoz |
|
Légkondicionáló berendezés |
|
Körkörös szélvédő védelem |
|
Biológiailag lebomló olaj-feltöltés |
|
Hátsó 3-pont felfüggesztés |
|
Hátsó PTO (TLT) |
|
Pótkocsi-csatlakozó |
|
Hidraulikus csatlakozók pótkocsi vontatásához (fékek, kormányzás) |
|
Lánc (hólánc) |
LKT150
Az új LKT 150 erdészeti vonszoló alapjait az előd LKT 81 adta, megtartva legfőbb vonásait, geometriai méreteit, a jól bevált törzscsuklós vázszerkezetét. Azonban a lényegesen erősebb, 149 kW-os (199 lóerős) motor extra vonóerőt kölcsönöz az LKT 150-esnek. A bivalyerős motor ellenére mind a rendkívül csendes kabint, mind pedig az eszköz alacsony saját tömegének előnyeit élvezheti a felhasználó.
LKT 150 vonszolót két erősített törzscsukló-munkahenger kormányozza.
Az LKT 150 hidrosztatikus hajtással, kétsebességes manuális váltóval rendelkezik.
A csörlőzést két, egyenként 80 kN (8 tonnás) optimális méretezésű dobcsörlő biztosítja. Igény esetén a gép 100kN-os (10 tonnás) csörlő-párral is szerelhető.
Amennyiben a berendezés hidraulikus daruval is fel van szerelve, a rönkök még rugalmasabban, hatékonyabban vonszolhatók. További hasznos opció a szorítózsámoly („clambunk“) is.
A megnövelt terhelhetőségű és a defektek ellen speciális erősítéssel védett gumiabroncsoknak, a hidraulikus kormányzásnak, az automatikus haladás funkciónak, a hideg-indításhoz szükséges befecskendezésnek, valamint más modern konstrukciós elemeknek köszönhetően a gép a legzordabb körülmények között is gond nélkül alkalmazható. A megerősített, függőleges központi derék-csapágy mentén az első és hátsó váz rész mindkét irányban 15°-kal betörhető.
A modern biztonsági kabin kiváló kezelői komfort mellett ideális kilátást biztosít a pilóta számára, ezzel is támogatva a hatékony és biztonságos munkavégzést.
A speciális teljesítmény-vezérelt és terhelés-szabályzós hajtás (a sebesség és a vonóerő automatikus szabályozása révén) rendkívül finom működést biztosít.
Hidraulikus daruval szerelve jelentősen kibővül a gép hatóköre, fokozódik a fordulékonyság, a hatékonyság és termelékenység, s ezzel tovább növekszik a gép gazdaságossága.
Az olyan automatikus képességek, mint például a kúszó üzemmód, amúgy lehetetlen körülmények között is biztosítják a gép használhatóságát.
Pótkocsi csatlakoztatásával az LKT forwarderként is remekül alkalmazható.
Motor |
|
Gyártó és modell |
Cummins QSB 4.5 |
Típus |
4-hengeres, 4 ütemű turbófeltöltős |
Emissziós besorolás |
EU 97/68/EC, Stage V |
Teljesítmény |
149 kW (199 LE) |
Üzemi fordulatszám |
2 200 rpm |
Irányítás |
|
Típus |
Teljesen hidraulikus vezérlésű, 2-munkahengeres törzskormányzás függőleges csappal |
Kormányzás |
Kormánykerékkel, vészműködtető kormányzás lehetőségével |
Váltó |
|
Típus |
hidrosztatikus, automatikus vezetés, tengelyirányú hidromotor |
Váltómű: |
2-fokozatú, mechanikus |
Előremenet |
fokozatmentes |
Hátramenet |
fokozatmentes |
Hajtás-módok |
2-féle (üzemi/haladó) |
Maximális sebesség |
35 km/h |
Tengelyek |
|
Differenciálmű |
Elektro-hidraulikus „multi-disc“ differenciálmű |
Üzemi fékek |
SAFIM fékmunkahengeres hidraulikus fékek |
Rögzítő fék |
Elektro-hidraulikus fékek az első tengelyen |
Első tengely |
Fix |
Hátsó tengely |
Fix |
Gumik |
|
Méret |
540/70 – 30 16 PR |
Kabin |
|
Biztonság |
oldalra billenthető biztonsági kabin |
Szélvédők |
biztonsági üvegek |
Ülés |
ergonomikus, forgatható |
Csörlő |
|
Típus |
dupla dob-csörlő |
Hajtás |
hidro-motoros |
Vezérlés |
elektro-hidraulikus |
Névleges vonóerő |
2 x 100 kN |
Csörlő csévélési sebessége |
1.2 m/sec. max |
Drótkötél átmérője / hossza |
2 x 13 mm/120 m |
Elektronikus rendszer |
|
Feszültségszint |
24 V |
Generátor |
28 V/70 A |
Akkumulátor |
12 V/50 Ah 2 db |
Önindító |
4 kW/24 V |
Tartály-kapacitás |
|
Üzemanyagtartály |
120 l |
Opciók |
|
Hidraulikus daru Epsilon – Palfinger |
|
Hátsó pajzs szorítózsámollyal |
|
Gumik: 540/70-30, 600/60-28, 23,1 – 26 28 – 26 |
|
Rádió-távvezérlés: Start-Stop-Pajzs-Csörlő Start-Stop-Pajzs-Csörlő-Haladás-Kormányzás |
|
Csörlő: 2×120 kN, 2-sebességű csévélés |
|
Hidraulikus olló a tolólaphoz |
|
Légkondicionáló berendezés |
|
Hátsó szélvédő védelem |
|
Biológiailag lebomló olaj-feltöltés |
|
Hátsó 3-pont felfüggesztés |
|
Hátsó PTO (TLT) |
|
Pótkocsi-csatlakozó |
|
Hidraulikus csatlakozók pótkocsi vontatásához (fékek, kormányzás) |
|
Lánc (hólánc) |
lkt-150-s-hr-m90r80-1-1-orezane-low.pdf
LKT210
Az LKT 210 ideális megoldás a gyakran változó, vegyes (rövid- és hosszúrönkös) kiközelítési körülmények esetén.
A gép daruval, szorítózsámollyal (clambunk) és dupla dob-csörlővel rendelkezik. Ez a legerősebb LKT vonszoló, hidrosztatikus hajtással, automatikus nyomatékszabályozóval, két-fokozatú mechanikus váltóval.
Rövid rönkök szállítása esetén a szorítózsámoly körmeit a rönkök alá, a rakfelületre lehet helyezni. Ezzel szemben hosszú-rönkök kezelése során a két hátsó rakoncapár leszerelhető, és ekkor a szorítózsámoly körmei lépnek funkcióba. A jobb kilátás érdekében ilyenkor a homlokrácsot lehet lehajtani.
A két darab, egyenként 100 kN-os (10 tonnás) csörlő 120 méteres, 13 mm-es drótkötéllel rendelkezik; ideális paraméterek a skidder-üzemhez. A dönthető és leszerelhető szorítózsámoly segítségével a gép standard forwarderré alakítható. A vezérlés a normál funkciókon túl gombnyomással biztosítja a törzscsukló kimerevítését.
Az LKT 210-es vázának minden kiemelkedéstől mentes acél teknő-szerkezete elöl és hátul is rendkívül robusztus, így kellő védelmet nyújt a motor, a váltó illetve a hidraulikus és elektronikus elemek számára is.
Motor |
|
Gyártó és modell |
Cummins QSB 6.7 |
Típus |
6-hengeres, 4 ütemű turbófeltöltős |
Emissziós besorolás |
EU 97/68/EC, Stage V |
Teljesítmény |
194 kW (260 LE) |
Üzemi fordulatszám |
2 500 rpm |
Irányítás |
|
Típus |
Teljesen hidraulikus vezérlésű, 2-munkahengeres törzskormányzás függőleges csappal |
Kormányzás |
Kormánykerékkel, vészműködtető kormányzás lehetőségével |
Váltó |
|
Típus |
hidrosztatikus, automatikus vezetés, tengelyirányú hidromotor |
Váltómű: |
2-fokozatú, mechanikus |
Előremenet |
fokozatmentes |
Hátramenet |
fokozatmentes |
Hajtás-módok |
2-féle (üzemi/haladó) |
Maximális sebesség |
38 km/h |
Tengelyek |
|
Differenciálmű |
Elektro-hidraulikus „multi-disc“ differenciálmű |
Üzemi fékek |
SAFIM fékmunkahengeres hidraulikus fékek |
Rögzítő fék |
Elektro-hidraulikus fékek az első tengelyen |
Első tengely |
Fix |
Hátsó tengely |
Bogi-tengelyes |
Gumik |
|
Méret |
elöl 600/55-34 hátul 600/55-26.5 |
Kabin |
|
Biztonság |
oldalra billenthető biztonsági kabin |
Szélvédők |
biztonsági üvegek |
Ülés |
ergonomikus, forgatható |
Csörlő |
|
Típus |
dupla dob-csörlő |
Hajtás |
hidro-motoros |
Vezérlés |
elektro-hidraulikus |
Névleges vonóerő |
2 x 100 kN |
Csörlő csévélési sebessége |
1.2 m/sec. max |
Drótkötél átmérője / hossza |
2 x 13 mm/120 m |
Elektronikus rendszer |
|
Feszültségszint |
24 V |
Generátor |
28 V/70 A |
Akkumulátor |
12 V/125 Ah 2 db |
Önindító |
4,8 kW/24 V |
Tartály-kapacitás |
|
Üzemanyagtartály |
200 l |
Opciók |
|
Hidraulikus daru Epsilon – Palfinger |
|
Gumik: elöl 700/55-34 hátul 710/45-26.5 |
|
Rádió-távvezérlés: Start-Stop-Pajzs-Csörlő Start-Stop-Pajzs-Csörlő-Haladás-Kormányzás |
|
Szorítózsámoly (clambunk) a hátsó vázrészen |
|
Csörlő: 2×120 kN, 2-sebességű csévélés |
|
Lehajtható rakoncák szorítózsámollyal (clambunk) |
|
Hidraulikusan lehajtható homlokrács |
|
Biológiailag lebomló olaj-feltöltés |
|
Hátsó PTO (TLT) |
|
Lánc (hólánc) |
lkt-210-vykres-compressed-orezane.pdf