LKT cégtörténet

1.jpg

50 év történelem és hagyomány

A gumikerekes vonszolók – más néven szkidderek – gyártása nagy hagyományokkal rendelkezik a szlovákiai Trstenában.

Az erdészeti gépek fejlesztése és gyártása 1971-ben kezdődött…

1971

Az akkor már 10 éve működő trestinai lakatosüzem a TÁTRA személy- és tehergépjárművekhez készített acélszerkezeti elemeken kívül legyártja az első 5 db kísérleti vonszolót, az LKT 75-öst. Az akkor még újdonságszámba menő törzskormányzás óriási sikert aratott. Ezzel kezdetét vette a gyár erdészeti gépekre fokuszáló specializálódása.

2.png

A modell kiválóságát és elnyűhetetlenségét bizonyítja, hogy az 1974-ig gyártott néhány tucat 75-ösből a mai napig találunk üzemelő oldtimereket.

3.jpg

1974

Mindössze 3 év gyártási és üzemelési tapasztalat elegendő volt ahhoz, hogy a 75-öst máris egy új modell, az LKT80-as váltsa fel. Zárt, biztonsági fülke, tolóajtó, komfort-ülés, kabinfűtés jellemezték az akkor új modellt. A fejlesztés sikerességét igazolta vissza, hogy néhány évvel az 1971-es tesztdarabok legyártása után közel 1.000 darabra sikerült felfuttatni az éves gyártási mennyiséget. Az LKT néhány év alatt a világ egyik legnagyobb szikdder-gyártójává vált.

4.jpg

1982

8 évvel később érkezett meg az LKT81-es, és maradt is gyártásban egészen 1993-ig. Ez a legnagyobb darabszámot elérő modell – 6.000 példány készült belőle.

5.jpg

Ugyanebben az évben mutatta be a trestinai gyár az első LKT 120-as modellt is. A korábbiaknál jóval erősebb gép kétféle kivitelben is rendelhető volt: hagyományos csörlős, illetve a darukarral, markolóval szerelt kivitelben. Ezekből már szép számmal exportáltak nyugatra is, főként az akkori az NSZK-ba.

6.jpg

7.png

1987

A híres LKT81 TURBO is gyorsan nagy népszerűségre tett szert. Ebből a – szintén nagy példányszámot megélt – modellből is könnyen találunk még jól működő darabokat Európa-szerte.

8.jpg

1995

Megjelenik az LKT 90. Teljesen új design, maximális kényelem, ergonomikus kabin és új automata váltó jellemezték.

9.png

2001

Az új évezred első LKT modellje az LKT82-es volt. Ebből is igen sok készült és működik még napjainkban is.

10.png

2009

A korábbi LKT 81-es változatokat 2009-ben váltotta fel a powershift-váltós LKT 81 ITL.

11.jpg

2011

Megkezdődik a 199 lóerős LKT 150 gyártása.

12.jpg

2013

Ebben az évben újabb nagygép debütált – az LKT 175. Egy újabb „kombi gép”, azaz szkidder és forwarder egyben.

13.png

2020

A cég tulajdonosváltása után nem sokkal új Cummins- és JCB-motorokkal szelet motorokkal mutatja be legújabb szériáját.

14.png

Az LKT60, LKT130ITL, LKT150 és LKT210-es modellek vázainak hegesztésénél új, még tartósabb eljárást vezettek be. A hidraulika-elemek védett pozícióba kerültek. A gépek teljesen új fülkét és benne új vezérlést is kaptak.

15.png

A csörlő és daru-illesztése könnyen változtatható, modul-rendszerű lett. A 2020-ban bemutatott, opciók széles tárházával igényelhető új LKT-sorozat minden felmerülő igényre kínál megoldást.

16.png

Az LKT vonszolóit az elmúlt fél évszázad során immár több ezer elégedett tulajdonos használja szerte a világon. A cég mintegy 50 éves történelme során immár a vezető európai vonszológép-gyártók közé emelkedett.

A fő profil ma is a 75 – 200 kW (100 – 260 LE) teljesítmény-tartományba tartozó vonszológépek gyártása, de ezen túlmenően az LKT s.r.o. földmunkagépek, építőipari és közúti gépek számára is gyárt acélszerkezeti elemeket.

Az LKT elsődleges célja, hogy a mindenkori környezetvédelmi előírások szem előtt tartásával magas színvonalú, megbízható, de megfizethető termékeket állítson elő Partnerei számára. Jól szervezett alkatrész- és szervizhátterének garanciája a működtetett minőségirányítási rendszer is. A gyár az 50 éves jól bevált rutinnak megfelelően továbbra is lankadatlanul dolgozik termékei folyamatos fejlesztésén.

17.png